Rationamente

Rationamente

Am ajuns iar sa impart leaflets. Pe o casa se aude un pescarus care parca-ar zice „da da da – da da da – da da da”.

Oare mie-mi spune? Oare eu sunt pe drumul cel bun? Oare eu am facut si fac ceea ce trebuie?

De unde sa stie un pescarus, din varful unei case pe langa care trec eu din intamplare, ce am facut si ce trebuie sa fac eu de aici inainte?

Dar daca ar fi sa ne luam dupa semne, ce intrebari aveam eu in gand la acel moment, raspunsul a venit cum nu se poate mai bine! Da, acum n-am altceva mai bun de facut decat sa impart leafleats si sa ma bucur in continuare de peisajul minunat al acestei zone a Angliei!

As fi putut sa muncesc intr-un loc sau in altul, am deja doua oferte bune, pana-mi dau toate examenele si fac ceea ce mi-am propus sa fac, dar cateodata ceea ce-ti propui nu se rezolva din prima incercare, de obicei lucrurile bune se fac cu experiente mai grele.

Ca si un copil: nu-i deajuns sa te gandesti ca-l vrei… ai de trecut prin multe incercari. Sa-l aduci la viata, ca sa-l vezi in bratele tale, mai intai trebuie sa muncesti in doi iar apoi sunt 9 luni de asteptare dupa care incepe adevarata distractie.

Asa si cu mine, plamadeala mea, proiectul Anglia, e in stadiul de 9 luni de asteptare. Sper sa scurtez cat mai mult acest timp si proiectul meu sa inceapa faza de distractie cat mai repede.

Bine, am tot batut campii, de amorul artei, dar treaba-i serioasa, cand pleci undeva si vrei sa realizezi ceva, musai trebuie sa studiezi problema si sa-ti faci un plan, sa stii ce pasi ai de urmat. Bineinteles ca eu, ca floricica, n-am facut aceste lucruri si am asteptat ca totul sa se aseze din mers si eu sa nu trebuiasca sa gandesc prea mult la scheme, strategii sau moduri de a atinge anumite teluri.

Planul meu a fost unul cat se poate de simplu: vin, stau, primesc si incep. Nu m-am gandit nici o secunda la ce acte imi trebuiesc, in ce ordine le obtin sau alte detalii care … erau minore din punctul meu de vedere. Dar acum m-am lovit de cruda realitate si trebuie sa-mi iau inima-n dinti si sa procesez putin pasii, asa ca-mi voi nota aici ce am facut, ce n-am facut bine si ce anume trebuia sa fac si in ce ordine, ca nu cumva sa uit, sa ma fure peisajul (adica floricelele) si sa ma-nec la mal ca …cine se ineaca la mal.

Un pas bun pe care l-am facut a fost acela de a-mi trimite carnetul de conducere la schimbat. In 10 zile a venit la usa casei, intreg si nevatamat, un carnet de conducere, pe numele meu, cu steagul englezesc pe el. Deci, primul pas a fost sa imi fac o fotografie tip pasaport, sa merg la posta, sa cer si sa completez un formular, sa introduc in plic formularul completat, fotografia, buletinul si carnetul romanesc, sa platesc o taxa si sa trimit plicul. Simplu si frumos. Mi s-a spus ca dureaza 3 saptamani … dar in 10 zile s-a rezolvat problema.

Pentru a ma putea angaja am inteles acum ca mai am nevoie de doua lucruri pe care le-as fi putut rezolva in acelasi timp daca eram putin mai informata.

(E duminica dimineata si din departare se aude o muzica de biserica, ceva intre clopote si orga, este minunat, stau si ascult si mi se face pielea de gaina de frumos ce este! Parca vad cum apar cavalerii medievali de dupa colt.)

Primul lucru de care am nevoie este un cont bancar pe care inca nu l-am facut. Am luni dimineata programare (pentru ca totul se face pe baza de programare) si sper sa-mi ajunga pasaportul si permisul pentru efectuarea acestui pas.

Al doilea lucru este vestitul NINO (National Insurance Number‎) de care eu habar nu am avut cand am plecat spre Anglia. Nu ma pot angaja nicaieri fara acest numar asa ca am purces la treaba si … umila mea parere este ca trebuia sa ma programez pentru obtinerea lui din prima zi cand am ajuns aici. M-am mai mintit putin singura ca nu aveam cum sa-l obtin fara permisul schimbat… dar oare nu sunt oameni care nu au permis, care nu si-au obtinut permisul in tara de origine? Sunt, bineinteles, si s-au descurcat si ei … dar in alt mod.

Supararea mea mare este ca, sunand si facandu-mi programare pentru obtinerea NINO, am fost programata peste fix o luna, de unde vine si logica mea fireasca… primul lucru cand ajungi in Anglia este sa suni sa te programezi pentru obtinerea NINO!

Intr-o luna ai timp sa-ti schimbi carnetul si sa-ti deschizi cont in banca. Data viitoare cand voi venii in Anglia sigur voi stii cum sa procedez… asta datorita acestui rationament logic pe care l-am facut aici si acum.

Lasă un răspuns

